Roma Koragyermekkori Hálózat – Romani Early Years Network

Tréning felhívás: Gyerekmediációs tréning – 2017. október 25.

Felhívjuk figyelmeteket legújabb REYN képzésünkre, mely nagy örömünkre a Partners Hungary újonnank kifejlesztett tréningje, a "A kisgyermekkori konfliktuskezelés a mediáció eszköztárával", becenevén Gyerekmediáció.

Napjainkban a kisgyerekkori agresszió és konfliktuskezelés nagy kihívást jelent a pedagógusoknak és a mediációs szakma képviselőinek egy-egy eset kapcsán, ez a képzés ehhez kíván egy komplex módszert bemutatni. A Partners Hungary Alapítvány 20 éves mediációs tapasztalattal rendelkező kollégái, 3 napos gyermek mediációs képzést fejlesztettek ki, nemzetközi gyakorlatra építve, most az 1 napos képzés keretében a REYN tagok ízelítőt kaphatnak a tréning módszertanából.

A képzés 2017. október 25-én kerül megrendezésre Budapesten.

A képzés minden költségét (tandíj, ellátás és részleges útiköltség) a REYN (Romani Early Years Network) magyarországi hálózata és a Partners Hungary Alapítvány állja.

A képzés helyszíne: Budapest, Impuct Hub, Budapest, Ferenciek tere 2, 1053. A képzés elvégzése után a résztvevők oklevelet kapnak.

A felhívás minden olyan REYN tagnak szól, aki munkájában közvetlenül foglalkozik roma kisgyerekkkel (óvódapedagógus, bölcsődei gondozó, védőnő, gyermekorvos, tanító, családgondozó, szociális munkás, stb.). A jelentkezés feltétele: REYN tagság, és a kitöltött online jelentkezési lap. A REYN hálózatba való jelentkezés ingyenes és éves tagdíj sincs. Tagnak jelentkezni a magyar REYN hálózatba az alábbi honlapon keresztül lehet: www.reyn.hu.

Az alábbi linken és a weboldalon található online jelentkezési lapot legkésőbb október 15-ig kell kitölteni. 

A határidő után beküldött jelentkezési lapokat sajnos nem áll módunkban elfogadni. A képzésre a létszám 15 főben maximalizált, a jelentkezéseket a lapok beérkezése után egy szakmai bizottság bírálja el a jelentkezési sorrend és a szakmai motiváció alapján.

A program tartalmának rövid ismertetése A társas kompetencia kialakulása hosszú tanulási folyamat eredménye. Az óvodáskor kitüntetett fontosságú szakasz abból a szempontból. A családon kívül ebben a tanulási folyamatban az óvodának rendkívüli jelentősége van. A társas együttlét maga, valamint az, hogy a gyermek éppen egy tanulási folyamat elején tart, szükségszerűen fogják azt eredményezni, hogy az óvodában gyakoriak a gyermekek közötti konfliktusok, akár az agresszív megnyilvánulások is. A konfliktusok tehát elkerülhetetlenek, azonban az, hogy milyen megoldásmódokat sajátít el a gyermek, már nagyban függ a felnőttek viselkedésétől és reakciómódjától.

A mediáció szemléletében, az érzelmeknek kiemelt szerepük van a konfliktusok megoldásában. A kapcsolódás és a valahová tartozás érzése egyfajta védőfaktor a nehéz társas helyzetekben. Ezért, egy konfliktus során, az egyéni érzések mindig fontosak és érvényesek, amelyeket minősítés nélkül kell tudomásul vennünk; elismerésük a konfliktusok feloldásának első lépései. A strukturált, mediációs folyamat során, a mediátor a konfliktus résztvevőit a saját megoldásaik kidolgozására bátorítja.

A tréning témái:

  • Az érzelmi intelligencia szerepe a hétköznapokban
  • Konstruktív kommunikáció az igények, szükségletek mentén
  • A kisgyerekekkel történő mediáció hatlépcsős módszertana
  • A mediátor kompetenciái
  • A kiscsoportos problémamegoldás módszertana

A képzés trénere Kukity Krisztina 

2004-óta a Partners Hungary Alapítvány mediátora, trénere. Ezt megelőzően pedagógusként és mentálhigiénés szakemberként dolgozott. A Partners Hungary Alapítvány akkreditált mediációs képzéseit és pedagógus esetmegbeszélő csoportjait vezeti. Jelenleg a Partners mediációs stratégiai területének vezetője.